Silver Wraith był pierwszym powojennym Rolls-Royce’em. Był produkowany od 1946 do 1958 roku wyłącznie jako podwozie w fabryce firmy w Crewe, dawnej fabryce silników Merlin, obok krótszego Bentleya Mark VI. Bentley był również dostępny jako podwozie dla producentów nadwozi, ale po raz pierwszy można go było kupić z nadwoziem Standard Steel zbudowanym przez Rolls-Royce’a. Użycie nazwy „upiór” zbiegło się z ustaloną tradycją nazywania modeli imionami „duchów”.
Został ogłoszony przez Rolls-Royce’a w kwietniu 1946 r. jako 25/30-konny następca Wraitha z 1939 r.
w sektorze rynkowym o mocy 20 KM i 20/25 KM, czyli mniejszych samochodów Rolls-Royce’a. Rozmiar został wybrany zgodnie z nastrojem powojennych oszczędności. Nawet bardzo ograniczona produkcja podwozia większego samochodu, Phantom IV, została wznowiona dopiero w 1950 roku, a następnie, oficjalnie, tylko dla głów państw.
Zapowiedziane ulepszenia obejmowały: chromowane otwory cylindrów silnika, nową sztywniejszą ramę podwozia z nowym niezależnym przednim zawieszeniem oraz nową synchronizowaną skrzynię biegów. Smarowanie podwozia było teraz scentralizowane.
Nasz Rolls Royce pomieści 5 osób. Zawiezie Młodą Parę do ślubu. Auto można wynająć na różne ważne uroczystości oraz do produkcji filmowych
3 osoby + kierowca
4 drzwiowe
Do sesji
Do ślubu
Opinie